Ο Δήμος Μαλεβιζίου εκπονεί Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης και ειδικότερα το περπάτημα, το ποδήλατο και τα μέσα μεταφοράς (λεωφορεία, ταξί κ.α.).
Σκοπός είναι να σχεδιαστούν παρεμβάσεις για να βελτιωθεί η εικόνα των περιοχών Γαζίου και Αμμουδάρας, κατά προτεραιότητα, με δεδομένο ότι αυτές δέχονται μεγάλο φόρτο διερχόμενων οχημάτων καθημερινά και επίσης συγκεντρώνουν το σύνολο των βασικών δραστηριοτήτων του δήμου.
Το ΣΒΑΚ είναι ένα στρατηγικό σχέδιο και όχι μία μελέτη πολεοδομικού, κυκλοφοριακού, συγκοινωνιακού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα.
Το στρατηγικό αυτό σχέδιο πρέπει να παράξει ένα συγκεκριμένο όραμα για τις μεταφορές και την κινητικότητα σε μία δεδομένη περιοχή παρέμβασης, με δεδομένους στόχους και αναλυτική περιγραφή πλαισίου μέτρων, λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις των κατοίκων και φορέων της περιοχής.
Το όραμα αυτό μπορεί να έχει ορίζοντα 5ετίας, 10ετίας ή 20ετίας και οφείλει να παρακολουθείται και αξιολογείται διαρκώς ως προς το ποσοστό ολοκλήρωσής του.
Nέους πεζόδρομους στο κέντρο και στις γειτονιές, νέα πεζοδρόμια, περιοχές για ενίσχυση της ασφάλειας των πεζών, ενίσχυση της προσβασιμότητας ΑΜΕΑ και ευάλωτων χρηστών, περιορισμούς στα ΙΧ κ.α.)
Νέες οδοί μικτής χρήσης, ποδηλατόδρομους, χώρους στάθμευσης ποδηλάτου, κίνητρα για την ενίσχυση του ποδηλάτου κ.α.
Καλύτερη εξυπηρέτηση των ταξί, ηλεκτρονικές εφαρμογές ενίσχυσης της χρήσης των ταξί, καλύτερη κατανομή των σημείων εξυπηρέτησης και διαλειτουργικότητα με άλλα ΜΜΜ.
Προτάσεις για καλύτερη οργάνωση στάθμευσης για ποδήλατα, ΜΜΜ, ΙΧ και δίκυκλα.
Εφαρμογή ωραρίου τροφοδοσίας, ανάπτυξη μικρών κέντρων αγαθών περιμετρικά της πόλης και εξυπηρέτηση με καθαρά οχήματα, χωροθέτηση θέσεων τροφοδοσίας, συστήματα παρακολούθησης και προγραμματισμού τροφοδοσίας.
Νέες διαδρομές λεωφορείων, νέες στάσεις ή τερματικοί σταθμοί, νέος στόλος μη ρυπογόνων οχημάτων, εισαγωγή νέων μέσων ΜΜΜ, κίνητρα για την ενίσχυση της χρήσης των ΜΜΜ, χρήση των taxi με συνδεδεμένες εφαρμογές κ.α.
Μονοδρομήσεις, αντιδρομήσεις, χώρους με περιορισμένη είσοδο ΙΧ, μείωση των διαμπερών ροών κ.α.
Εισαγωγή κοινόχρηστων ποδηλάτων και οχημάτων μικροκινητικότητας.
Παρεμβάσεις που μειώνουν την ταχύτητα κίνησης των οχημάτων, βελτιώνουν την ορατότητα όλων των μετακινούμενων, ενισχύουν την επιλογή χρήσης ήπιων μέσων μετακίνησης.
για αυτή την ενότητα Θα συμπληρωθούν στοιχεία σε επόμενη φάση
Αλλά… μέχρι τότε διαβάστε τι είναι περίπου το όραμα και οι στόχοι ενός ΣΒΑΚ:
Το όραμα – σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες – πρέπει να απαντάει στον παρακάτω προβληματισμό:
Φαντάσου την πόλη σου μετά από 20 χρόνια: Πως θα ήθελες να είναι;
Ένα μέρος …:
Αν έτσι φαντάζεσαι την περιοχή σου….
Τι πρέπει να αλλάξει γύρω σου για να γίνει πραγματικότητα;
Οι στόχοι του ΣΒΑΚ πρέπει να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, ρεαλιστικοί και χρονικά ορισμένοι (SMART), ενδεικτικά τέτοιοι στόχοι είναι:
Οι στόχοι μπορούν να είναι πολλοί.
Τους διαμορφώνουμε και τους μετράμε μαζί.