Δήμος Μαλεβιζίου - Municipality of Malevizi



ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΙΣ

Ο Δήμος Μαλεβιζίου εκπονεί Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης και ειδικότερα το περπάτημα, το ποδήλατο και τα μέσα μεταφοράς (λεωφορεία, ταξί κ.α.).

Σκοπός είναι να σχεδιαστούν παρεμβάσεις για να βελτιωθεί η εικόνα των περιοχών Γαζίου και Αμμουδάρας, κατά προτεραιότητα, με δεδομένο ότι αυτές δέχονται μεγάλο φόρτο διερχόμενων οχημάτων καθημερινά και επίσης συγκεντρώνουν το σύνολο των βασικών δραστηριοτήτων του δήμου.


Γιατί κάνουμε ΣΒΑΚ

Τι είναι το ΣΒΑΚ

Το ΣΒΑΚ είναι ένα στρατηγικό σχέδιο και όχι μία μελέτη πολεοδομικού, κυκλοφοριακού, συγκοινωνιακού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα.

Το στρατηγικό αυτό σχέδιο πρέπει να παράξει ένα συγκεκριμένο όραμα για τις μεταφορές και την κινητικότητα σε μία δεδομένη περιοχή παρέμβασης, με δεδομένους στόχους και αναλυτική περιγραφή πλαισίου μέτρων, λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις των κατοίκων και φορέων της περιοχής.

Το όραμα αυτό μπορεί να έχει ορίζοντα 5ετίας, 10ετίας ή 20ετίας και οφείλει να παρακολουθείται και αξιολογείται διαρκώς ως προς το ποσοστό ολοκλήρωσής του.


Κύριοι Στόχοι

  • Ενίσχυση των δημόσιων μέσων μεταφοράς.
  • Προώθηση των μη μηχανοκίνητων τρόπων μετακίνησης, όπως πεζή, ποδήλατο, Ε.Π.Η.Ο.
  • Εξασφάλιση της προσβασιμότητας, της ασφάλειας και προστασίας στο δίκτυο μεταφορών για ΟΛΟΥΣ τους χρήστες.

  • Καλύτερη διαχείριση της πρόσβασης των οχημάτων διανομής.
  • Οργάνωση της στάθμευσης.
  • Αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της χρήσης του οδικού δικτύου, την υποστήριξη της συνδυασμένης χρήσης των μέσων μεταφοράς και τον σχεδιασμό των αστικών μεταφορών.

  • Προαγωγή της οδικής ασφάλειας των χρηστών και ευάλωτων χρηστών της οδού.
  • Μείωση της κυκλοφορίας των μηχανοκίνητων οχημάτων, κυρίως ιδιωτικής χρήσης.
  • Προώθηση της ηλεκτροκίνησης και των εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών.

Βασικά Βήματα Διαδικασίας Ανάπτυξης ΣΒΑΚ

Η διαδικασία ανάπτυξής του περιγράφεται συνοπτικά στο σύνδεσμο: https://www.svak.gr/diadikasies

Συμμετέχουμε ΟΛΟΙ

Πές μας την γνώμη σου!

Βασικό στοιχείο του ΣΒΑΚ είναι η συμμετοχή φορέων και κοινού στο σχεδιασμό.

Για να γίνει σωστά ένα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας πρέπει οι κάτοικοι και οι φορείς να συμμετέχουν από την αρχή στην καταγραφή των συνηθειών τους.

Πολύ σημαντικό είναι να συμμετέχουν και οι γονείς / κηδεμόνες των μαθητών που μετακινούνται καθημερινά αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές.

Απαντήστε στα παρακάτω ερωτηματολόγια μέχρι 28/2/2022 και βοηθήστε το δήμο να καταγράψει σωστά τις συνήθειες και τις ανάγκες σας.

Στείλε μας τις ιδέες σου!

Τον Μάρτιο του 2022 θα γίνει η πρώτη ανοικτή διαβούλευση φορέων και κοινού για το ΣΒΑΚ στη Δ.Ε. Γαζίου όπου θα ενημερωθούν όλοι για το ΣΒΑΚ και θα συζητήσουμε μαζί τις κατευθύνσεις του σχεδίου.

Μέχρι τότε, σκεφτείτε προτάσεις και δράσεις στα παρακάτω θέματα και βοηθήστε το Δήμο να σχεδιάσει με γνώμονα τη βιώσιμη κινητικότητα.

Τι μπορεί να αλλάξει


Περπάτημα

Nέους πεζόδρομους στο κέντρο και στις γειτονιές, νέα πεζοδρόμια, περιοχές για ενίσχυση της ασφάλειας των πεζών, ενίσχυση της προσβασιμότητας ΑΜΕΑ και ευάλωτων χρηστών, περιορισμούς στα ΙΧ κ.α.)

Ποδήλατο

Νέες οδοί μικτής χρήσης, ποδηλατόδρομους, χώρους στάθμευσης ποδηλάτου, κίνητρα για την ενίσχυση του ποδηλάτου κ.α.

Εξυπηρέτηση άλλων μέσων μετακίνησης

Καλύτερη εξυπηρέτηση των ταξί, ηλεκτρονικές εφαρμογές ενίσχυσης της χρήσης των ταξί, καλύτερη κατανομή των σημείων εξυπηρέτησης και διαλειτουργικότητα με άλλα ΜΜΜ.

Στάθμευση όλων των μέσων

Προτάσεις για καλύτερη οργάνωση στάθμευσης για ποδήλατα, ΜΜΜ, ΙΧ και δίκυκλα.

Τροφοδοσία

Εφαρμογή ωραρίου τροφοδοσίας, ανάπτυξη μικρών κέντρων αγαθών περιμετρικά της πόλης και εξυπηρέτηση με καθαρά οχήματα, χωροθέτηση θέσεων τροφοδοσίας, συστήματα παρακολούθησης και προγραμματισμού τροφοδοσίας.


Δημόσια συγκοινωνία

Νέες διαδρομές λεωφορείων, νέες στάσεις ή τερματικοί σταθμοί, νέος στόλος μη ρυπογόνων οχημάτων, εισαγωγή νέων μέσων ΜΜΜ, κίνητρα για την ενίσχυση της χρήσης των ΜΜΜ, χρήση των taxi με συνδεδεμένες εφαρμογές κ.α.

Κίνηση ΙΧ και μοτοσυκλετών

Μονοδρομήσεις, αντιδρομήσεις, χώρους με περιορισμένη είσοδο ΙΧ, μείωση των διαμπερών ροών κ.α.

Εξυπηρέτηση κοινόχρηστων μέσων μετακίνησης

Εισαγωγή κοινόχρηστων ποδηλάτων και οχημάτων μικροκινητικότητας.

Οδική ασφάλεια για όλους τους χρήστες

Παρεμβάσεις που μειώνουν την ταχύτητα κίνησης των οχημάτων, βελτιώνουν την ορατότητα όλων των μετακινούμενων, ενισχύουν την επιλογή χρήσης ήπιων μέσων μετακίνησης.

Έξυπνα συστήματα διαχείρισης και παρακολούθησης μεταφορών

Στείλε μας τις ιδέες σου!

Όραμα και Στόχοι

για αυτή την ενότητα Θα συμπληρωθούν στοιχεία σε επόμενη φάση

Αλλά… μέχρι τότε διαβάστε τι είναι περίπου το όραμα και οι στόχοι ενός ΣΒΑΚ:

«Όραμα» για ένα ΣΒΑΚ είναι η επιθυμητή εικόνα της περιοχής στο μέλλον σε σχέση με το πολεοδομικό και κυκλοφοριακό περιβάλλον. Το όραμα δείχνει την κατεύθυνση του σχεδίου ΣΒΑΚ και τα «ΘΕΛΩ» δήμου, φορέων και πολιτών σχετικά με το μέλλον της περιοχής.

Το όραμα – σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες – πρέπει να απαντάει στον παρακάτω προβληματισμό:

Φαντάσου την πόλη σου μετά από 20 χρόνια: Πως θα ήθελες να είναι;

Ένα μέρος …:

  • που τα παιδιά θα διασχίζουν το δρόμο με ευκολία και θα παίζουν στο δρόμο με ασφάλεια;
  • με καθαρό αέρα;
  • με υποδομές για συχνή και αξιόπιστη δημόσια συγκοινωνία;
  • με υποδομές για ποδήλατο;
  • με υποδομές για να περπατήσεις άνετα για να κάνεις τα ψώνια σου;
  • με πολλά πάρκα και περιοχές πρασίνου;
  • όπου οι επιχειρήσεις θα μπορούν να ευημερήσουν;

Αν έτσι φαντάζεσαι την περιοχή σου….
Τι πρέπει να αλλάξει γύρω σου για να γίνει πραγματικότητα;

Οι στόχοι του ΣΒΑΚ πρέπει να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, ρεαλιστικοί και χρονικά ορισμένοι (SMART), ενδεικτικά τέτοιοι στόχοι είναι:

  • το ποσοστό % αύξησης της χρήσης ποδηλάτου, επιλογής περπατήματος, δημόσιας συγκοινωνίας,
  • το ποσοστό % μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης κ.ο.κ.
  • η αύξηση του πρασίνου ανά κάτοικο,
  • η αύξηση των διατιθέμενων χώρων στάθμευσης περιμετρικά των κέντρων,
  • η βελτίωση της προσβασιμότητας για όλους τους χρήστες (παιδιά, ηλικιωμένοι, ΑΜΕΑ κ.α.),
  • τα νέα χιλιόμετρα υποδομών για περπάτημα και ποδήλατο,
  • οι νέες περιοχές εξυπηρέτησης των μέσων μεταφοράς (λεωφορείο, ταξί κ.α.).

Οι στόχοι μπορούν να είναι πολλοί.

Τους διαμορφώνουμε και τους μετράμε μαζί.

Σενάρια Ανάπτυξης και ΜέτραΔιαβουλεύσειςΤελικό Σχέδιο
για αυτή την ενότητα Θα συμπληρωθούν στοιχεία σε επόμενη φάση αφού θα έχουν αποφασιστεί από κοινού οι βασικές κατευθύνσεις του ΣΒΑΚ
για αυτή την ενότητα Θα συμπληρωθούν στοιχεία σε επόμενη φάση αφού θα έχουν αποφασιστεί από κοινού οι βασικές κατευθύνσεις του ΣΒΑΚ

Top